آخرین اخبار

موانع عاطفی و شناختی برای یادگیری از شکست

 مطالعاتی که توسط پژوهشگران دانشگاه شیکاگو منتشر شد نشان می‌دهد که یادگیری از شکست سخت تر از آن چیزی است که معمولاً تصور می شود. پژوهشگران این موضوع را از نظر عاطفی شناختی شخصیتی و فرهنگی بررسی کردند و دریافتند هنگامی که ما در مسئله شکست می خوریم باید دلایل شکست را مورد بررسی قرار دهیم...
کد مطلب : 94
یکشنبه, 27 فروردین 1402
35 بازدید
نویسنده : محبوبه وزیری

 مطالعاتی که توسط پژوهشگران دانشگاه شیکاگو منتشر شد نشان می‌دهد که یادگیری از شکست سخت تر از آن چیزی است که معمولاً تصور می شود. پژوهشگران این موضوع را از نظر عاطفی شناختی شخصیتی و فرهنگی بررسی کردند و دریافتند هنگامی که ما در مسئله شکست می خوریم باید دلایل شکست را مورد بررسی قرار دهیم و سعی کنیم دوباره راه هایی را که به شکست انجامیده انتخاب نکنیم ولی معمولاً اشتباهات خود را نادیده می گیریم.

 آنها می گویند دلیل اجتناب ما از موقعیت شکست خورده این است که پیام و بازخورد شکست به روح و روان ما بازتابی از احمق بودن، بی ارزشی، درماندگی، بی کفایتی و یا ناتوانی می باشد.  جای تعجب نیست که این تهدیدات برای عزت نفس بازخورد مناسبی نیست. بنابراین  افراد برای این که عزت نفسشان جریحه دار نشود معمولا اهدافی را که به آن دست نمی یابند  بی ارزش و ناچیز تلقی می کنند یا از کاری که مشغول به آن بوده اند خارج می شوند  .

پذیرفتن شکست بر نوع تعهد ما هم تاثیر می گذارند نمونه ای از این تاثیر را در رعایت رژیم غذایی دیده ایم. جایی که وقتی فرد متوجه افزایش یک کیلویی در وزنش می شود،این  شکست جزئی را با خوردن یک کیک کامل پاسخ می دهد .

محققان برای این که  افراد درک درستی از چگونگی شکست داشته باشند و عزت نفس شان حفظ گردد  پیشنهاد می کنند، مسئله را از دید سوم شخص بررسی کنند و به جای اینکه بگویند «من چرا شکست خوردم» بگویند «او چرا شکست خورد»  همچنین  توانایی ها تخصص ها و تعهد به هدف را به خود یادآوری کند

نوشته های مشابه

مدیریت سایت

همراز 364

مدیریت سایت

همراز 11