توسعه زیرساختهای جاده ای و دستیابی به حمل و نقل ریلی و فرودگاهی ترشیز امری اجتناب ناپذیر برای شتاب بخشی به توسعه همه جانبه است
توسعه زیرساختهای جاده ای و دستیابی به حمل و نقل ریلی و فرودگاهی ترشیز امری اجتناب ناپذیر برای شتاب بخشی به توسعه همه جانبه است
در حالیکه باند دوم کاشمر به شادمهر با توجه به ورود شهرداری در دوره مهندس سلیمانی پروژه ای نسبتا فعال شده است...
توسعه زیرساختهای جاده ای و دستیابی به حمل و نقل ریلی و فرودگاهی ترشیز امری اجتناب ناپذیر برای شتاب بخشی به توسعه همه جانبه است
در حالیکه باند دوم کاشمر به شادمهر با توجه به ورود شهرداری در دوره مهندس سلیمانی پروژه ای نسبتا فعال شده است اما محور خلیل آباد به بردسکن و بردسکن به انابد علی رغم اینکه ۱۵ سال است شروع شده ، طی این چهار سال کمترین پیشرفتی نداشته و متوقف و رها شده است.
مهندس جعفر سلیمانی شهردار وقت کاشمر با بیان این که توسعه زیرساختهای جاده ای و دستیابی به حمل و نقل ریلی و فرودگاهی ترشیز امری اجتناب ناپذیر برای شتاب بخشی به توسعه همه جانبه است اظهار داشت: در نگاهی به زیرساختهای جاده ای شهرستان کاشمر محور کاشمر به سه راهی شادمهر که با ورود شهرداری در قطعه اول به طول ۱۵ کیلومتر ۵ سال گذشته بهره برداری شد اکنون با روندی کند ظرف ۵ سال اخیر ده کیلومتر دیگر آن در آستانه تکمیل هست.
وی افزود: باید متذکر شد که در نتیجه تلاشهای به عمل آمده قبل ، این محور در اولویت دوم راه سازی استان قرار گرفت و در دولت قبل جزو پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری شد و ۹۰میلیارد تومان تصویب و باعث استقرار پیمانکار تا پایان حوزه کاشمر در یک قطعه ۲۰ کیلومتری گردید و برای ۲۰ کیلومتر حوزه تربت نیز قطعه بعدی آماده مناقصه شد. در دولت فعلی نیز در سفر ریاست جمهوری مجددا این دوقطعه باقیمانده محور ۵۵کیلومتر با وجود دو پیمانکار در دو قطعه بیست کیلومتری در دست اجرا می باشد
مهندس سلیمانی با بیان دیگر مشکلات زیرساخت های جاده ای گفت: اما در سوی دیگر خطه ترشــیز برای شهرستانهای خلیلآباد و بردسکن و شهرهای کنـدر و شهر جابوز( که درآستانه شهر شدن) قرار دارد و همچنین روستاهای پر جمعیت مسیر که همواره قربانی حوادث این جاده مهم بوده و بیشترین حوادث جادهای را مردم دیدهاند متاسفانه با بیمهری و غفلت و بیتوجهی در چهار ساله اخیر مواجه هستیم و بهدلیل عدم پیگیری نه تنها هیچ اقدامی انجام نشده است بلکه پروژه خلیلآباد کندر که ۱۵ سال از شروع آن میگذرد فاقد پیمانکار و فاقد تجهیز کارگاه نیز هست و کلا سالهاست کاملا متوقف شده است.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ترددهای بین شهرستانی و بین استانی و بین شهری اهالی شریف روستاهای ارغا ، سعدالدین، جعفرآباد، مهدیآباد، کاهه و قهندیز و علیآباد کشمر و شفیع آباد و در ادامه مسیر اهالی شریف روستاهای ابراهیمآباد و بابالحکم ،حطیطه، اسلام آباد ،زمان آباد ، مظفر آباد برجک و کاسف نیز در حاشیه مسیر همواره در رنج و در معرض حوادث جانی متعدد بوده و هستند که بیشترین ظلم به ایشان در قربانی های متعدد حوادث این جاده کم عرض شده است.
شهردار وقت کاشمر یادآور شد: با مقایسه قطعه ۵۵ کیلومتری کاشمر به سه راهی شادمهر و قطعه ۲۵ کیلومتری بردسکن به خلیلآباد تاثیر تلاشهای ما و همکاران شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشمر در گذشته در جهت تسریع در عملیات باند دوم این قسمت از این جاده پر حادثه بخوبی نمایان است.
مهندس سلیمانی بیان داشت: در حالی که پیشرفت بردسکن خلیلآباد در حد صفر بوده است، قطعه کاشمر به سه راهی شادمهر با ورود شهرداری در دوره قبل از وضعیت متفاوتی برخوردار شده و امید مردم برای تکمیل آن زنده نگه داشته شده است و هرچند دیر اما پس از ۵ سال از بهره برداری قطعه ۱۵ کیلومتری ورودی کاشمر به نتیجه رسید.
متعاقب ان با تلاش نماینده محترم وقت آقای دکتر بنیادی ۲۰ کیلومتر قطعه دوم به پیمانکار واگذار و شروع گردید و اکنون ده کیلومتر از این قطعه در مرحله تکمیل و آسفالت می باشد
سلیمانی تاکید کرد: با توجه به تجربه اینجانب در اجرای باند دوم قسمتی از این مسیر چنانچه همان تلاش شهرداری در ورودی شهر کاشمر تکرار شود، ظرف کمتر از یکسال از خلیل آباد تا کندر قابل بهره برداری خواهد شد و برای قطعات بعدی یعنی بردسکن به کندر و بردسکن به انابد نیز هریک در کمتر از دوسال قابل اجرا و بهرهبرداری می باشد که در مراحل بعدی نیز انابد به درونه با توجه به صدور مجوز ۴۲ معدن و بهره برداری فعال که محرک اقتصادی چند ده هزار میلیاردی می باشند، ضرورت احداث باند دوم اجتناب ناپذیر است.در همین راستا حق واقعی مردم شریف ترشیز ارتقا مسیر های انابد به طبس و انابد به استان سمنان می باشد تا افق های جدیدی از زیرساخت های جاده ای مطلوب فراهم گردد
مهندس سلیمانی شهردار وقت کاشمر با اشاره به بررسی های کارشناسی و مشورت با کارشناسان مسوول در بخش راه و حمل و نقل جاده ای در استان اذعان داشت: جایگزین درونه به بیارجمند میتواند به صورت مستقیم بین درونه به معلمان سمنان در برنامه های میان مدت قرار گیرد و ضمن کاهش حدودا ۱۰۰ کیلومتر از مسیر در مسیری باز و بدون مشکل احداث بزرگراهی جدید خطه ترشیز و استان خراسان را به استان سمنان متصل نماید که مطالعه و تصویب این جاده در برنامه میان مدت قابل انجام و به طور قطع اجرای کامل آن در کمتر از ده سال قابلیت احداث و بهره برداری دارد.در این صورت بدون تردید خطه ترشیز از بن بست خارج خواهد شد و در مسیر شاهراه ارتباطی بین چندین استان قرار میگیرد.
وی در پایان از همه دلسوزان خطه ترشیز خواست که نسبت امر توسعه و اقدامات زیرساختی نگاه مطالبه گری و بلند نظرانه را داشته باشند و تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.
نوشتن نظر:
ارسال پاسخ